Neuropsycholog

Neuropsycholog to specjalista zajmujący się diagnostyką funkcjonowania mózgu człowieka, badaniem jego procesów poznawczych, a także zdolności intelektualnych itd. Specjaliści pracujący w Poradni Zdrowia Psychicznego EDUCATIO oceniają również odbiór zmysłowy pacjenta, a więc wszystko, co związane z widzeniem i słyszeniem. Dzięki wizycie u neuropsychologa można ocenić, czy pacjent posiada problemy psychiczne i emocjonalne, czy jego objawy związane są z uszkodzenia tkanek mózgu. Nasz zespół neuropsychologów wyróżnia wieloletnie doświadczenie udokumentowane licznymi certyfikatami z odbytych szkoleń i kursów.

Kto powinien udać się do neuropsychologa?

Konsultacja u neuropsychologa wskazana jest dla osób dorosłych i dla dzieci, które cierpią na zaburzenia uwagi, percepcji i praksji, mają problemy z pamięcią i rozwiązywaniem problemów, mówieniem lub funkcjami wykonawczymi. Dotyczy to pacjentów z już zdiagnozowaną chorobą neurologiczną, którzy poddawani są rehabilitacji, a także osób, u których pojawiły się dopiero pierwsze objawy zaburzeń. Najczęstszymi pacjentami neuropsychologów są osoby po przebytym udarze mózgu, urazie głowy, operacji neurochirurgicznej, chorzy na Alzheimera i inne choroby neurodegeneracyjne, a także osoby chore psychiczne z zaburzeniami funkcji poznawczych.

Jak wygląda leczenie neuropsychologiczne?

Terapia u neuropsychologa polega na przeprowadzeniu wstępnych spotkań diagnostycznych (ich ilość może się wahać, w zależność od choroby lub przypadłości pacjenta, między 1 a 3 spotkania), badaniach i testach, ustaleniu diagnozy oraz przygotowaniu planu terapii. Terapia neuropsychologiczna obejmuje również specjalistyczne ćwiczenia, mające na celu podniesienie sprawności funkcji poznawczych u pacjenta. W zależności od indywidualnego przypadku, terapeuta wykonuje z pacjentem trening pamięci, uwagi, spostrzegania i wiele innych ćwiczeń, które pomagają w procesie leczenia lub zapobiegają pogłębianiu się dysfunkcji. Neuropsycholog zajmuje się też wsparciem w radzeniu sobie z emocjami występującymi przy chorobach neurologicznych. Pomaga pacjentowi zrozumieć i zaakceptować chorobę oraz poprawić jakość życia.

Neuropsycholodzy

mgr Katarzyna Radgowska