Leczenie fobii i lęku

Leczenie lęku i fobii

Wprowadzenie

Lęk jest normalnym ludzkim uczuciem strachu, które odczuwane jest w sytuacji zagrożenia lub poważnych trudności. To dzięki niemu w sytuacji zagrożenia trzymamy się „na baczność” i szukamy rozwiązania z niebezpieczeństwa w jakim się znaleźliśmy. W sytuacji jednak gdy nasze poczucie lęku jest zbyt silne, wówczas jesteśmy „sparaliżowani” i nie robimy tego co chcielibyśmy.

Lecznie lęku i fobiiZaburzenia lękowe, charakteryzują się ciągłym, uporczywym, przesadnym i niczym nie uzasadniony lękiem przed nieszczęściem (np. chorobą, problemami finansowymi, wypadkiem, katastrofą, itp.). Chory często odznacza się przesadną czujnością i dbałością o bezpieczeństwo najbliższych – może często kontaktować się z bliskimi i wypytywać ich o to czy są bezpieczni, może kontrolować ich wydatki, by uchronić przed problemami finansowymi. Należy tutaj podkreślić, że patologiczny lęk nasila się w sytuacjach stresowych (np. gdy bliskich mu osób nie ma w pobliżu), a zmniejsza się w okresie względnego spokoju psychicznego.

Ponadto u chorego pojawiają się objawy fizjologiczne, takie jak nudności, wymioty, bóle głowy, brzucha, rozwolnienie, nadmierna potliwość, problemy ze snem i wiele innych. U chorego mogą pojawić się problemy z pamięcią i koncentracją, a także osoba ta może czuć się ciągle zmęczona. Powyższym objawom może stale towarzyszyć poddenerwowanie czy irytacja, a warto również zwrócić uwagę na to czy nie sięga po narkotyki lub alkohol.
Jeśli stany lękowe utrzymują się długo, konieczna jest wizyta u lekarza psychiatry i psychologa gdyż konieczne jest podjęcie stosownej psychoterapii aby leczenie przyniosło oczekiwany rezultat.

Nasz adres:

Poradnia Zdrowia Psychicznego EDUCATIO – Oddział Warszawa
ul. Heroldów 19A , 01-991 Warszawa
REJESTRACJA: 505 07 14 14

LECZYMY, POMAGAMY, WSPIERAMY, MOTYWUJEMY, DORADZAMY,...

Zrób 3 proste kroki i przekonaj się !

ZADZWOŃ!
REJESTRACJA: